Deze sponsor prijkt vanaf komend seizoen op de mouw van het PSV-shirt

PSV presenteert nieuwe sponsor
10 april om 08:55

PSV zal komend seizoen inclusief shirtsponsor Puma vijf verschillende sponsors op het shirt dragen. Naast het gokbedrijf TOTO zal er vanaf komend seizoen nog een andere mouwsponsor op het shirt van de Eindhovenaren te zien zijn. Welke sponsor is dat en wat levert het PSV op? VoetbalNieuws.nl zocht het voor je uit.

Brainport Eindhoven zal nog tot 2026 op de voorkant van het shirt van PSV staan en de samenwerking met Puma duurt nog minimaal tot medio 20230. Daarmee zijn heeft PSV al twee lucratieve sponsordeals, maar vanaf volgend seizoen zal er naast de mouwsponsor TOTO en rugsponsor GoodHabitz nog een neuwe sponsor op de mouw van het shirt te zien zijn. Daarmee stijgt het aantal sponsors op het shirt van PSV dus naar vijf.

Welke nieuwe sponsor heeft PSV op de mouw en hoeveel verdient de club daar aan?

Vanaf het seizoen 2024/2025 zal ook 50+ Mobiel te zien zijn op de mouw bij de Eindhovenaren. Daarmee komt de totale waarde van het shirt van PSV op ongeveer twaalf miljoen euro te staan, schrijft het Eindhovens Dagblad. 'In totaal maakt dat het PSV-shirt zo’n twaalf miljoen euro waard, al is niet uit te sluiten dat daar wat inkomsten uit andere sponsoractiviteiten in zijn opgenomen.'

'Hoofdpartner van PSV betaald naar schatting in totaal om zo’n acht miljoen euro per jaar, waarbij geldt dat een aantal van deze bedrijven meer betaalt dan alleen voor de naam Brainport op het shirt. Het Eindhovense GoodHabitz betaalt naar verwachting een kleine anderhalf miljoen euro voor de plek op de rug van het PSV-shirt en TOTO komt daar iets boven, maar dat bedrijf betaalt door tal van afgeleide deals een wat hoger bedrag dan 50+ Mobiel, een jonge Eindhovense telecomaanbieder die ook Vitesse al sponsort.'