Atlético Madrid sluit sponsorovereenkomst: dit is de nieuwe stadionnaam
Atlético Madrid heeft een nieuwe sponsorovereenkomst gesloten met de Saudische luchtvaartmaatschappij Riyadh Air. Het Metropolitano-stadion, voorheen bekend als het Cívitas Metropolitano, zal de komende negen seizoenen door het leven gaan als het Riyadh Air Metropolitano.
De deal, die loopt tot 2033, is de grootste in de clubgeschiedenis van Atlético. Het contract, ter waarde van 250 tot 300 miljoen euro inclusief bonussen, vervangt het eerder afgesloten akkoord met Cívitas. Deze laatste blijft wel verbonden aan de club, maar beëindigt de samenwerking voor de naamrechten van het stadion. Riyadh Air, dat al sponsor was van de voorkant van de shirts van het mannenteam, neemt nu ook het stadion onder zijn hoede. Dit maakt Atlético Madrid één van de koplopers in sponsorcontracten met luchtvaartmaatschappijen.
Het vernieuwde Riyadh Air Metropolitano zal voor het eerst deze naam dragen tijdens de wedstrijd tegen Leganés op 20 oktober. Naast de naamswijziging investeert Riyadh Air ook in de luxe faciliteiten van het stadion door de creatie van de Riyadh Air Club, een exclusieve hospitality-ruimte voor supporters. De luchtvaartmaatschappij, eigendom van het Saudische Public Investment Fund (PIF), versterkt hiermee haar positie binnen de sportwereld.