Waarom speelt Barcelona in Clasico's met logo's uit de muziekwereld op het shirt?
Op 26 oktober staat de Clásico tussen FC Barcelona en Real Madrid op het programma en tijdens dat duel zal de kijker iets opvallen. Niet het logo van Spotify, de hoofdsponsor van de Catalanen, pronkt op de buik, maar wederom dat van een band. Waarom doet Barça dit? VoetbalNieuws legt het je uit.
Spotify als hoofdsponsor van FC Barcelona
Op 15 maart 2022 kondigde Barcelona en Spotify hun partnership aan. De Catalanen hebben niet alleen de naam van het Camp Nou stadion laten veranderen in het Spotify Camp Nou stadion, maar ook de shirts zijn bij tijd onderhevig aan de nodige veranderingen. Sporadisch verschijnen logo’s van artiesten, merken of bands op het shirt van Barça.
'Spotify zal het partnership gebruiken om artiesten van over de hele wereld in de spotlights te zetten. Dit zal ervoor zorgen dat de werelden van muziek en voetbal samenkomen en het Spotify Camp Nou zal een wereldwijd toneel zijn voor spelers en artiesten', zo klonk het in een statement op de website van Barcelona.
Muzikanten en bands op het shirt van Barça
Voorafgaand aan het duel van 26 oktober, hebben er al logo's van vier muzikanten/bands op het shirt van Barcelona gestaan. De primeur was voor het merk OVO van Drake, waarna het logo van ROSALÍA, een Spaanse artiest die dicht in de buurt bij Barcelona geboren is, aan de beurt was. Ook de logo's van The Rolling Stones en Karol G pronkten al op de buik van de Catalanen. Nu is het de beurt aan Coldplay.
⚔️ Real Madrid 𝐯𝐬. Barcelona
— Ziggo Sport Voetbal (@ZS_Voetbal) October 18, 2024
⏰ Zaterdag 26 oktober, 20:00 uur
🍿 Ziggo Sport#ZiggoSport #LaLiga #ElClasico pic.twitter.com/A0s4OYHCFy