Dit zegt de marketeer van Feyenoord over het nieuwe logo van de Rotterdamse club

Dit zegt de marketeer van Feyenoord over het nieuwe logo van de Rotterdamse club

23 juli om 22:30

Feyenoord heeft een vernieuwd clublogo gepresenteerd voor het komende seizoen. De aanpassingen zijn klein, maar weerspiegelen de groeiende professionalisering van de club. Tegenover de NOS vertelt marketeer Sanne Huisman waarom het logo op de schop is gegaan. 

Feyenoord gaat het nieuwe seizoen in met een subtiel aangepast clublogo. Volgens Sanne Huisman, marketeer bij Feyenoord, is het logo nog krachtiger geworden. "De veranderingen zijn zo klein dat het verschil nauwelijks opvalt, maar dat is juist de bedoeling. We wilden geen essentiële kenmerken wijzigen, maar de kracht van Feyenoord beter weerspiegelen", aldus Huisman tegen de NOS.

Waarom heeft Feyenoord een nieuw logo?

Het vernieuwde logo maakt deel uit van een bredere vernieuwing van de visuele identiteit van de club. Vier belangrijke aanpassingen zijn doorgevoerd: een strakkere uitlijning van de woorden 'Feyenoord' en 'Rotterdam', een fellere rode kleur in de linkerhelft van het logo, een centrering van de karakteristieke 'F', en de verwijdering van de gouden scheidslijn tussen rood en wit.

Huisman legt uit dat deze veranderingen passen bij de ambitie van Feyenoord om internationaal als toonaangevende club met karakter gezien te worden. "We hebben onszelf vragen gesteld: Waar staat Feyenoord voor? Wat willen we uitstralen? We wilden het gevoel en de kracht van de club in het logo vangen", vertelt de marketeer tegen de NOS.

De implementatie van de nieuwe huisstijl, inclusief een nieuw lettertype gebaseerd op de karakteristieke 'F' uit het logo, is een grote operatie. Alle digitale uitingen worden aangepast en zowel De Kuip als het trainingscomplex krijgen een nieuwe visuele uitstraling. "We zijn al begonnen, maar het gaat niet allemaal ineens. Het nieuwe logo zal volgend jaar voor het eerst op het shirt te zien zijn", aldus Huisman.